Optymalizacja sieci sprzedaży
W Polsce jest blisko 14 tys. aptek, ponad 140 tys. punktów sprzedających alkohol i niemal 7 tys. stacji paliw... Duże firmy FMCG, które kontrolują stan półek w całej Polsce zatrudniają w tym celu ok. 300 przedstawicieli handlowych wykonujących dziennie po kilkanaście wizyt. Agenci ubezpieczeniowi tworzą kolejną armię, którą trzeba zarządzać na zmianę przy pomocy dyplomacji i żelaznej ręki.
Proponujemy następujące rozwiązania, które pomogą Ci inteligentnie kontrolować i rozwijać terenową sieć sprzedaży
Optymalizacja sieci placówek / punktów sprzedaży
Gdzie brakuje punktów sprzedaży - gdzie koncentruje się niewykorzystany potencjał? Które punkty sprzedają mało, pomimo dobrego otoczenia? W których punktach zainwestować więcej?
Planowanie terytoriów / obszarów sprzedaży
Jak optymalnie zaplanować strukturę regionów, obszarów, terytoriów sprzedaży? Jak sprawiedliwie rozdzielić nie tylko liczbę, ale także potencjał punktów lub klientów?
Zbieranie danych o punktach sprzedaży
Jak skorzystać z pomocy przedstawicieli, żeby w krótkim czasie pozyskać informacje o punktach, które pomogą w ich segmentacji? Jak skorzystać z dostępnych źródeł i sprawdzonych dostawców, żeby zdobyć opis otoczenia punktu sprzedaży.
Ustalanie celów sprzedażowych
Czy sprzedaż 100 polis ubezpieczeniowych w Warszawie i Radomiu to taki sam wynik? Jak wpleść obiektywne dane zewnętrzne o otoczeniu w budowę celów sprzedażowych? Jak znaleźć punkt odniesienia dla informacji napływających z terenu? Jak przekonać siły sprzedaży, że reguły dla wszystkich są takie same?
Nie zapominaj jednak, że dając kij w postaci planów sprzedaży czy też utrzymania klienta, warto byłoby dostarczyć siłom sprzedaży odpowiednie narzędzia, które pomogą w optymalny sposób zaplanować pracę. Warto przemyśleć wykorzystanie narzędzi, które pomogą Twoim pracownikom w planowaniu pracy z bazą, aby jak najmniej czasu tracili na jeżdżenie z jednego końca miasta na drugi.
Masz pytania dotyczące optymalizacji sieci sprzedaży? Zapraszamy serdecznie do kontaktu.